۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۱۵۴۲۹
مدیر مدرسه علمیه امام کاظم دامغان:

طلاب از تابستان برای اشاعه معارف اهل بیت بهره ببرند|تبلیغ دین تعطیلی ندارد

طلاب از تابستان برای اشاعه معارف اهل بیت بهره ببرند|تبلیغ دین تعطیلی ندارد
مدیر مدرسه علمیه امام کاظم (ع) دامغان با بیان اینکه در تبلیغ دین و احکام و ارزش‌ها تعطیلی معنایی ندارد، گفت: طلاب از ایام تابستان برای اشاعه معارف اهل بیت (ع) بهره ببرند.
حجت الاسلام مهدی عبیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان با موضوع رسالت طلبگی در ایام تعطیلات تابستانی با بیان اینکه تعطیلات در ماهیت حوزه علمیه جایگاهی ندارد اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید از فراغتی که در ایام تابستان برایشان وجود دارد، برای نشر سیره عملی و اخلاقی اهل بیت (ع) در بین خانواده، جمع‌های دوستانه، جوانان و نوجوانان، محافل و مجالس، بهترین استفاده را ببرند.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم (ع) دامغان با اشاره به اینکه پاگذاردن در حوزه علمیه و پوشیدن لباس مقدس روحانیت رسالتی بزرگ را بر دوش طلاب و روحانیت می‌گذارد که دغدغه دین و اصلاح جامعه فصل نخست و اساس و پایه آن است، افزود: طلاب جوان باید علمای بزرگی که خود را وقف شناخت، آموختن و آموزش گنجینه علوم اهل بیت (ع) نمودند را الگوی خود قرار دهند، کسانی که از هر فرصتی برای آموختن و آموزش دادن بهره می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل طلابی از استان‌های مختلف در حوزه‌های علمیه شهرستان و فرصت‌های تبلیغی اساتید و روحانیان و برخی از طلاب، تعطیلی دروس حوزه در ایام تابستان را در تقویم آموزشی مدارس علمیه سبب می‌شود، البته تعطیلی دورس به معنای تعطیلی حوزه نیست و بهترین فرصت برای رونق گرفتن کار‌های مطالعاتی و پژوهشی طلاب است که البته نگاه برنامه محور مدیریت مدارس می‌تواند به بهره وری بیشتر در این زمینه منجر شود.

حجت الاسلام عبیری تصریح کرد: باتوجه به تجارب تبلیغی و لازمه‌های تبلیغ احکام، مبانی و ارزش‌های دینی در عصر امروز، اینجانب معتقدم هر طلبه می‌تواند با در نظر گرفتن استعداد و علایق خود در شاخه‌ای از زمینه‌های اجتماعی به تحقیق و تبلیغ مسائل مبتلا به جامعه اسلامی و پاسخ به شبهات و سؤالات بپردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم (ع) دامغان فضای مجازی را علی رغم همه آسیب ها، تهاجم ها، معضلاتی که استفاده نادرست از آن و مقاصد شوم دشمنان در برداشته؛ فرصت و فضایی بی بدیل برای تبلیغ معارف در همه زمینه‌ها و اشکال است دانست و گفت: باید تلاش کنیم از ابزار‌های مختلف فضای مجازی همچون شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و ... به عنوان مکملی راهگشا برای تبلیغ چهره به چهره بهره ببریم، تجارب در این زمینه نتایج بسیار مطلوبی را در بر داشته است. /۹۷۷/ت310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات